SPOOR

Conceptontwikkeling, creatie en productie kwaliteitsmagazine

MISSIE

Het stimuleren van NS-abonnementhouders om vaker de trein te pakken, van dagtochten tot weekendjes weg, en het leveren van een positieve bijdrage aan het merkimago en de merkloyaliteit. ​

DE CASE

Hearst Create ontwikkelde en produceerde diverse contentprojecten voor NS, waaronder #nsfavourites, SPOOR Kids en SPOOR. Laatstgenoemde is hét magazine voor alle abonnementhouders van NS en verschijnt 5 keer per jaar in een oplage van 1,3 miljoen exemplaren. Binnen NS is SPOOR de langstlopende en best presterende inhouds- en loyaliteitscampagne.

Het magazine bevat een slimme combinatie van kwalitatieve inspiratie, aantrekkelijke aanbiedingen en bedrijfsinformatie. Met onder meer reistips, achtergrondartikelen, interviews met medewerkers en nieuwtjes op het gebied van cultuur, natuur en uitjes in allerlei te ontdekken steden. Kortom: NS-klanten ontvangen alle benodigde informatie en inspiratie om hun perfecte reis te plannen. Tevens krijgen ze een kijkje achter de schermen. Zo ontstaat meer binding met het merk NS én meer begrip voor de operationele uitdagingen van de vervoerder. Exclusieve lezersaanbiedingen in het aangehechte ‘voordeelboekje’ leiden direct tot conversie voor NS – in winkels en online – en haar commerciële partners. ​

RESULTAAT

Uit lezersonderzoek (door MediaTest) blijkt dat de gekozen contentstrategie voor SPOOR zeer effectief is. Met name binnen de bovenste leeftijdssegmenten van de beoogde doelgroep: 40+ en 60+. Er werden 395.163.000 extra kilometers afgelegd die direct te zijn toe te schrijven aan de inhoud van SPOOR. ​

  • Een effectief bereik van 93% (nationale benchmark: 66% voor vergelijkbare campagnes)​
  • 70% van de lezers leest minstens 50% van het tijdschrift.
  • 47% beoordeelt het magazine op een 8 of hoger (algemene waardering).​
  • 30% van de lezers reist in directe reactie op de inspirerende inhoud.​
  • 42% van de lezers gebruikt één of meer exclusieve aanbiedingen in het magazine.​
  • 70% van de ontvangers voelt zich meer gewaardeerd door NS vanwege SPOOR.​
  • 68% van de ontvangers vindt dat SPOOR hun band met het merk verdiept.​
  • 78% van de lezers zegt dat ze SPOOR zouden missen als het wordt stopgezet.​

ONZE SERVICE

  • Conceptontwikkeling
  • Contentcreatie
  • Contact met partijen voor aanbiedingen
  • Eindredactie
  • Produceren (cover)shoots
  • Beeldselectie
  • Opmaken design
  • Drukwerk

AWARDS

SPOOR sleepte 15 (internationale) awards en nominaties binnen, waaronder:

Best Content Marketing ROI/Measurement Program bij de CMA’s 2017 in Cleveland
Best Client & Agency Collaboration bij de Digiday Content Marketing Awards Europe 2017

CONTACT

Staat het behalen van de beste contentmarketingresultaten ook hoog op jouw agenda? Neem gerust contact met ons op. We gaan graag in gesprek over de mogelijkheden voor jouw merk.

Mail ons

Read more

Awards. Nominaties.
71 and counting

Content Marketing Awards Cleveland | Best of Content Marketing | International Content Marketing Awards London | Lovies | Digital Communication Awards | Digiday Content Marketing Awards | Grand Prix Content Marketing | World Travel Awards | Digital Magazine Awards | German Design Awards

Meet our team: Hearst Create’s director Lieneke