NS Dutch National Railways

Bouwen aan leiderschap met micro-influencers

MISSIE

NS (Nederlandse Spoorwegen) is de Nederlandse marktleider in treinreizen. Het stimuleert het gebruik van het openbaar vervoer, vergemakkelijkt reizen en verkeer en doet zijn uiterste best om het reizen – van deur tot deur – zo aangenaam en duurzaam mogelijk te maken.  

UITDAGING  

NS vroeg ons om een strategie, creatief concept en content te ontwikkelen voor een nieuw digitaal NS-branded inspiratieplatform. Het doel? Het vergroten van de interessevoorkeur en conversie met betrekking tot het maken van recreatieve uitstapjes met de trein, met een speciale focus op millennials 

OPLOSSING  

We ontwikkelden een content-driven contributors platform genaamd nsfavourites.nl, dat zich richt op ervaringen die reizigers hebben op de talloze inspirerende bestemmingen van NS. De consistente stroom van content op het platform is ontworpen om thought leadership te stimuleren en conversie te genereren.  

De content bestaat uit een mix van blogposts van micro-influencers, samengestelde tips van insiders en aantrekkelijke, lokale aanbiedingen, ontworpen om lezers door de customer journey te leiden.

RESULTAAT  

Enkel gepromoot en verspreid via NS-owned media, trok nsfavourites.nl in de eerste maand alleen al meer dan 100.000 unieke bezoekers. Sinds de lancering hebben we de contenthub consequent uitgebreid met nieuwe bestemmingen om het aantal loyale lezers binnen de doelgroep van NS te laten groeien. Het platform speelt inmiddels een centrale rol in de contentmarketingstrategie van NS en zal fungeren als het centrale knooppunt van digitale inspiratie. In de tussentijd heeft nsfavourites.nl (internationaal) lovende kritieken gekregen. Van “Best Brand Publication” en “Best Brand/Influencer Collaboration” tot “Best Topic-Specific Blog”: nsfavourites.nl ontving meer dan 15 nominaties en onderscheidingen in diverse categorieën.   

CONTACT

Staat het behalen van de beste contentmarketingresultaten ook hoog op uw agenda? Bel ons gerust. We gaan graag in gesprek. 

Erik-Jan Sanders, Content Service Director

+ 31 6 24 19 18 28

minutes is the average reading time per article

for the content on nsfavourites.nl.

awards & nominations for #nsfavourites

Worldwide acknowledgement for NS’ digital platform.

Unique visitors

enjoyed #nsfavourites’ diverse content in the first month it appeared.

Read more

"De kennis van Hearst Create op het gebied van strategie, conceptontwikkeling, channel management en data heeft ons geholpen bij de creatie en distributie van waardevolle content voor onze gebruikers wereldwijd."

Dremel, Danielle Beuker

"Hearst Create leverde een high-end creatieve strategie en concept voor onze wereldwijde doelgroep van kunstliefhebbers, -verzamelaars en curatoren."

TEFAF, Madelon Strijbos