KLM Royal Dutch Airlines

De impact van high-quality content

MISSIE

KLM Royal Dutch Airlines werd opgericht in 1919 en is ’s werelds oudste operationele luchtvaartmaatschappij. Naast KLM’s maandelijkse inflight magazine, Holland Herald, realiseert Hearst Create sinds 2018 ook Flying Dutchman: KLM’s exclusieve, driemaandelijkse loyaliteitsmagazine voor Flying Blue-deelnemers. Flying Dutchman biedt hoogkwalitatieve en visueel sterke reisverhalen, met als doel zijn lezers te informeren, vermaken en inspireren om een nieuwe reis te boeken. Ieder kwartaal bereikt Flying Dutchman meer dan 270.000 reizigers.

UITDAGING

Het creëren van een nieuw, onderscheidend en creatief concept met content die voor het uiteenlopende publiek van Flying Dutchman verrassend, relevant én interessant is, met als gewenst gevolg een sterke verbondenheid met KLM. De opdracht was om, werkend vanuit één centrale KLM-redactie, het magazine optimaal aan te laten sluiten bij Holland Herald en efficiënt gebruik te maken van content-upcycling. Tevens moest een meer eenduidige merkuitstraling worden gecreëerd.

SOLUTION

De combinatie van sterk visuele storytelling en hoogwaardige journalistieke teksten, gemaakt door experts in lifestylecontent, maakt dat het nieuwe, eigentijdse concept van Flying Dutchman aanvoelt als een travelglossy en premium publieksblad. Behalve het concept, de content en productie verzorgen we ook de commerciële exploitatie – door het aantrekken van kwalitatieve adverteerders – van Flying Dutchman. Zowel Holland Herald en Flying Dutchman sluiten nu naadloos aan bij de merkbeleving van KLM en stralen een eenduidige signatuur uit.

Flying Dutchman vertelt hoogkwalitatieve reisverhalen met adembenemende fotografie en unieke teksten – gemaakt met toewijding en vakmanschap – en draagt in aanzienlijke mate bij aan de waardering en voorkeur voor het merk KLM.

RESULTAAT   

Uit enquêteonderzoek blijkt dat lezers van Flying Dutchman het magazine aantoonbaar vinden verbeterd. Het relatiemagazine voldoet meer dan ooit aan de behoeften en inspireert, informeert en activeert in hoge mate. Bijna 75% van de lezers is voorzien van de juiste informatie en inspiratie. Maar liefst 25% heeft naar aanleiding van de content in het magazine een nieuw ticket of reis geboekt.

CONTACT

Staat het behalen van de beste contentmarketingresultaten ook hoog op uw agenda? Bel ons gerust. We gaan graag in gesprek.

Charlotte Latten, Content Lead

+31 20 535 5541

Read more

"De kennis van Hearst Create op het gebied van strategie, conceptontwikkeling, channel management en data heeft ons geholpen bij de creatie en distributie van waardevolle content voor onze gebruikers wereldwijd."

Dremel, Danielle Beuker

"Hearst Create leverde een high-end creatieve strategie en concept voor onze wereldwijde doelgroep van kunstliefhebbers, -verzamelaars en curatoren."

TEFAF, Madelon Strijbos