Dremel International

Multi-year persona and data driven content marketing strategy

MISSIE

Dremels missie is om het leven van makers te verrijken door hen te helpen bij het voltooien van hun projecten. Als uitvinder van het snelle rotatiegereedschap en lid van Bosch Group, is Dremel actief in meer dan 60 landen over de hele wereld.

UITDAGING

Om op te vallen in de wereld van makers en nieuwe klanten te bereiken, werkt Dremel samen met Hearst Create om zijn contentmarketingaanpak naar een hoger niveau te tillen. Onze uitdaging? Het ontwikkelen van een op maat gemaakt plan rondom twee belangrijke marketingdoelstellingen: het creëren van een gecentraliseerde, eigen contenthub én contact maken met het kernpubliek van Dremel – samenhangend met de vier belangrijkste persona’s van het bedrijf – op alle relevante platforms in de meer dan 60 landen waar Dremel actief is.

OPLOSSING

De content frameworks die we creëerden voor de key-user persona’s van Dremel, focussen zich op een strategische mix van paid, earned shared en owned (PESO) media – toegesneden op de vier belangrijkste persona-attitudes van het merk. Door alle punten te verbinden in elk van de vier customer journeys, hebben we negen centraal ontwikkelde, maar internationaal schaalbare content formats gecreëerd. Al onze formats zijn gebaseerd op inzichten en data gerelateerd aan een specifieke persona. We optimaliseren onze aanpak voortdurend met behulp van engagement, gedrag en data.

Ieder content format heeft duidelijke KPI’s die gebruikers aanmoedigen om de volgende stap in de customer journey te zetten.

RESULTAAT

De continue stroom van hoogwaardige lifestylecontent, verspreid over 60+ landen, resulteerde in een aanzienlijke groei in klantbetrokkenheid: de engagement rate van 4% op Facebook en 16% op Instagram overtreffen de verwachtingen ver. Ook nieuwe websitebezoeken namen aanzienlijk toe. Momenteel blijven we bijdragen aan de groei van het publiek van Dremel door hen naar de volgende fase van hun specifieke customer journeys te leiden. 

ONZE SERVICE

Algehele online contentcreatie, inclusief:

  • Contentmarketingstrategie
  • Distributiestrategie
  • SEO audit
  • Content audit (data-driven)
  • Videoproductie (creatief format, scripting, editing)
  • Fotografie
  • Tekstproductie

CONTACT

Staat het behalen van de beste contentmarketingresultaten ook hoog op jouw agenda? Neem gerust contact met ons op. We gaan graag in gesprek om de mogelijkheden voor jouw merk te bespreken.

 

Countries for which we create Dremel content.

Persona-based, consistent and locally adaptable content formats are driving this scalable content marketing strategy.

Dremel's IG engagement rate

is far above the average Instagram benchmark of 6%.

million is the quarterly reach

of Dremel’s content in its top five countries.

Read more

Awards. Nominaties.
71 and counting

Content Marketing Awards Cleveland | Best of Content Marketing | International Content Marketing Awards London | Lovies | Digital Communication Awards | Digiday Content Marketing Awards | Grand Prix Content Marketing | World Travel Awards | Digital Magazine Awards | German Design Awards

Meet our team: Hearst Create’s director Lieneke