Blog

Meet our team: senior editor Marieke

Een kijkje achter de schermen: om de twee weken zetten wij een collega van Hearst Create in de spotlights. Vandaag onze senior editor Marieke Verhoeven.

Wat houdt jouw werk bij Hearst Create in?

“Als senior editor van KLM’s in-flight magazine Holland Herald interview ik onder andere Nederlandse en internationale grootheden voor onze rubriek Global Citizen en ben ik voor iedere editie op zoek naar de leukste events, exposities en gadgets voor onze Hello World pagina’s. Daarnaast werk ik ook regelmatig mee aan het frequent flyer magazine Flying Dutchman en schrijf ik ook af en toe voor andere titels bij Hearst Netherlands, zoals Vogue, Harper’s Bazaar en Esquire.”

Wat vind je het leukst aan je werk?

“Het feit dat ik de kans krijg om steeds in nieuwe werelden te duiken en boeiende mensen mag spreken over hun passie en visie. Van chefs en atleten tot artiesten en wetenschappers: het is te gek om al deze interessante mensen ongegeneerd aan de tand te mogen voelen. Daarnaast natuurlijk ook het reizen! Ik ben al vaak met een topteam van fotografen, stylisten en producers op pad geweest, om bijvoorbeeld chef Virgilio Martinez te interviewen in Lima of DJ Martin Garrix in Jakarta. Hopelijk mogen we snel weer eens op avontuur!”

Wat heb je voor Hearst Create gedaan?

“Na mijn studie Sociaal-Culturele Wetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam liep ik stage op de PR & Communicatie-afdeling van MTV Networks. Daar ontdekte ik al snel dat het schrijven van persberichten en nieuwsbrieven me vrij makkelijk afging en het werk van de journalisten die ik sprak mij eigenlijk nog leuker leek dan PR. Daarom ben ik een verkorte post-master opleiding journalistiek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam gaan volgen, inclusief drie maanden stage bij de Volkskrant. Daar merkte ik gelijk dat ik op mijn plek zat. Sindsdien heb ik jarenlang als freelancer voor verschillende media geschreven, van modebladen als Vogue en ELLE tot Intermediair en de Volkskrant. Ook ben ik gaan vertalen, onder andere voor VICE, omdat ik graag in het Engels schrijf. In 2016 kwam ik bij Holland Herald terecht, een titel die toen al jaren op mijn verlanglijst stond!”

Welke eigenschappen komen je in je werk goed van pas?

“Mijn nieuwsgierigheid, enthousiasme en aanpassingsvermogen. Het maakt mij niet uit of ik de CEO van een groot bedrijf interview of een 16-jarige scholier; de uitdaging voor mij is om de geïnterviewde op zijn of haar gemak te laten voelen en de boodschap zo goed mogelijk over te brengen. Het mooiste compliment is altijd iemand achteraf zegt dat het voelde als een gesprek met een goede vriendin.”

Hoe ontspan je tussen alle deadlines door?

“Yoga is absoluut mijn ultieme ontspanning. Het liefst wel in een fijne studio met docent en medestudenten, want alleen thuis is de ervaring toch anders. Verder ben ik echt een culture junkie; van een mooie expositie of een live concert krijg ik energie en inspiratie. Dat heb ik het afgelopen jaar ook wel het meeste gemist, naast de face-2-face interviews en reisreportages. Nu binge ik vooral veel series en films op Netflix, HBO en Amazon Prime, op het moment zit ik helemaal in de serie Vikings. Ik hou van series met gelaagde personages die ook iets vertellen over een bepaalde historische tijd en cultuur.”

Hoe zou je het Hearst Create team omschrijven?

“Super professioneel, gedreven, origineel en kritisch. Het is fijn om met een team te werken dat geen genoegen neemt met een 7 en altijd zoekt naar de sterkste en mooiste content. Zo houd je elkaar scherp.”

Wat was voor jou een hoogtepunt bij Hearst Create?

“Naast alle mooie reizen die ik heb mogen maken is het natuurlijk geweldig dat we als team ook internationaal erkenning krijgen bij gerenommeerde instituten als de Content Marketing Awards. Het is ook altijd leuk als mensen zeggen dat ze Holland Herald zo’n mooi blad vinden en ‘m altijd lezen aan boord. En helemaal tof als je appjes met foto’s krijgt vanuit het vliegtuig!”

Benieuwd naar ons werk voor KLM? Bekijk onze cases Holland Herald en Flying Dutchman!