Blog

Meet our team: picture editor Monique

Een kijkje achter de schermen: om de twee weken zetten wij een collega van Hearst Create in de spotlights. Vandaag onze picture editor Monique Kolmeijer.  

Wat doe je precies bij Hearst Create? 

‘Als picture editor ontwikkel en bewaak ik de beeldsignatuur en visuele stijl van onder andere KLM’s inflight magazine Holland Herald en Flying Dutchman, het loyalty magazine van KLM. Ik zoek, selecteer en produceer beeld dat van de allerhoogste kwaliteit is. Van coverbeeld en reisreportages tot illustraties. ‘

Wat vind jij het leukste aan je werk?

‘Met mijn beeldselectie wil ik een gevoel neerzetten dat onze audiences recht in het hart raakt. Als ik voor Holland Herald of Flying Dutchman beelden zoek, selecteer of produceer voor een grote reisproductie dan wil ik dat de lezer denkt: ‘Wow, op deze plek wil ik eigenlijk nú lopen met mijn vrienden, of met mijn gezin.’ Ik ben altijd op zoek naar beelden die zo krachtig zijn dat je bij wijze van spreken geen woorden meer nodig hebt om je verhaal te vertellen.’

Wat heb je vóór Hearst Create gedaan? 

‘Na mijn opleiding Europese Studies heb ik eerst als recruiter gewerkt in Zwitserland. Een heel leuke en leerzame tijd. Ik weet nog goed dat ik op een vrije dag aan de oever van een prachtig bergmeer een artikel las over de Bacheloropleiding Styling bij Artemis. Ik werd zo enthousiast door alles wat ik las, dat de gedachte aan een nieuw pad mij niet meer losliet. Eenmaal terug in Nederland ben ik naast mijn job als recruiter naar Artemis gegaan. Toen ik mijn opleiding eenmaal had afgerond heb ik als beeldredacteur voor Libelle en Flair gewerkt en later als freelancer voor onder andere Albert Heijn’s Allerhande en InShared/Achmea.’

Welke eigenschappen komen je in je werk goed van pas?

‘In huidige baan komt alles samen. Mijn visuele skills, talenkennis, zakelijke en juridische achtergrond en mijn communicatieve vaardigheden. En natuurlijk mijn enorme passie voor reizen.’

Hoe ontspan je tussen alle deadlines door?

‘In mijn vrije tijd ben ik het liefst op het water, op mijn surfboard. Ik heb een strandhuisje waar ik in de zomer na mijn werk vaak naartoe rijd. Als ik in het water lig dan denk ik vaak: nog één golf en dan ga ik eruit. En daarna komt er altijd nog één golf. Ik word enorm blij van surfen. Dan kan ik de volgende dag de wereld weer aan.’

 Waar haal jij je inspiratie vandaan?

‘Het liefst van mijn eigen reizen. Sinds ik voor KLM werk, wordt mijn persoonlijke bucketlist steeds langer. Hopelijk mogen we snel weer! Verder heb ik thuis een mega-archief met internationale magazines en volg ik allerlei inspirerende Pinterest en Instagram-accounts.’

Hoe zou jij het Hearst Create team omschrijven?  

‘Als gepassioneerd en toegewijd. Daarnaast werken we met heel veel plezier. Als je werkt vanuit je hart, krijg je een product waar de liefde vanaf spat.’ 

Wat was voor jou een hoogtepunt bij Hearst Create?

‘Bij de Grand Prix Content Marketing wonnen we de Bekroning voor Beste Fotografie. Enorm eervol om die prijs binnen te halen. Verder zijn er nog zoveel meer hoogtepunten. Ik kijk met trots terug op alle content die we gemaakt hebben voor het 100-jarig jubileum van KLM én dat zoveel mensen van over de hele wereld zo enthousiast reageren op Holland Herald is echt heel bijzonder. Dat is uiteindelijk waar je het voor doet.’

Benieuwd naar ons werk voor KLM? Bekijk onze cases Holland Herald en Flying Dutchman!