Blog

Meet our team: Hearst Create's director Lieneke

Een kijkje achter de schermen: vanaf nu zetten wij om de twee weken één collega van Hearst Create in de spotlights. Vandaag leer je Hearst Create’s director, Lieneke van den Heuvel, iets beter kennen. 

“Een dag niet geleerd, is een dag niet geleefd”

Lieneke werkt sinds mei 2019 als director bij Hearst Create. Daarvoor was zij Head of Strategy, Marketing & Branded Partnerships bij TMG/Mediahuis. Ook heeft zij als zelfstandig digital change consultant gewerkt en als uitgever van onder meer AutoWeek en Formule1.nl.

Wat vind jij het leukste aan je werk?

Ik ben een bouwer, dus ik vind het vooral mooi om te zien hoe een strategie uiteindelijk het gewenste resultaat oplevert. Of dat nu voor Hearst Create of voor een klant is. Dat geeft een kick. Ik geniet ook erg van persoonlijke groei van medewerkers en teams. Ik investeer graag in mijn eigen leercurve en die van anderen, want openstaan voor kennis leidt tot persoonlijke en vakmatige groei. Daarnaast vind ik het heerlijk om te midden van zoveel creatief talent te werken én met creativiteit omgeven te zijn. Dat geeft veel positieve energie. 

Wat wilde je vroeger worden?  

Ik wilde door de tv-wereld ontdekt worden als choreograaf 😉. 

Hoe zou jij het Hearst Create team in 3 woorden omschrijven?  

Passievol, getalenteerd en gedreven. 

Wat was voor jou een hoogtepunt bij Hearst Create?  

In december vorig jaar haalden we in één maand twee nieuwe klanten binnen. Met KLM winnen we veel prijzen: dat vind ik fantastisch. Vorig jaar wonnen we ook bij de Digital Communication Awards in Berlijn voor onze klant Dremel, waarbij onze Digital Content lead live in Berlijn moest pitchen voor een vakjury. Ik was natuurlijk trots op de award als kroon op ons digitale werk, maar nóg trotser op Loes, onze Content Lead, omdat ze daarmee toonde hoe sterk ze was gegroeid de afgelopen periode. Dit gaf de ultieme vakmatige waardering voor haar werk. Een ander hoogtepunt zijn de interne samenwerkingen die we dit jaar tussen Hearst Create en Hearst-onderdelen hebben gerealiseerd, zoals de creatieve samenwerking met Glamour voor het GTST-magazine ter ere van hun 30-jarig bestaan.  

Benieuwd naar onze award-winning cases? Bekijk ze hier.