Blog

Meet our team: content director Alexandra

In deze rubriek zetten wij om de twee weken een collega van Hearst Create in de spotlights. Vandaag onze content director Alexandra de Jong die onder andere voor KLM’s Holland Herald en Flying Dutchman werkt. 

Wat vind jij het leukste aan je werk?

“Ik houd van mijn baan, van A tot Z! Van het organiseren van creatieve brainstorms, het maken van content jaarplannen en het intensieve contact met de klant, tot het zorgen dat we interviews en shoots met mensen als Jane Goodall, Martin Garrix en Ronald van der Kemp in onze magazines kunnen krijgen én natuurlijk het scouten van de allerbeste freelancers en vaste medewerkers voor onze teams. O, en dan vergeet ik het meewerken aan pitches nog. Je ziet, ik ben graag een spin in het web. Uiteraard altijd met maar één einddoel voor ogen: de allermooiste content maken die impactvol is voor onze audiences.”

Welke eigenschappen komen je in je werk goed van pas?

“Ik ben super flexibel en denk altijd in oplossingen.”

Wat heb je vóór Hearst Create gedaan?

“Mijn laatste job was bij Glamour, eerst als eindredacteur, daarna als adjunct- hoofdredacteur. Karin Swerink was daar destijds hoofdredacteur. Van haar heb ik veel geleerd op het gebied van beeld. Beeld is ontzettend belangrijk om een mood neer te zetten en lezers je verhaal in te trekken. In Holland Herald investeren we dan ook altijd graag in prachtig, zelfgeschoten beeld met een eigen signatuur.”

Hoe ontspan je tussen alle deadlines door?

“Ik heb vroeger op hoog niveau aan wedstrijdzwemmen gedaan en ik zwem nu nog steeds elke week een paar keer om fit te blijven en de stress van me af te spoelen. Door de COVID-restricties op dit moment niet binnen maar met wetsuit aan buiten in De Mirandabad. Daarnaast geef ik zwemtraining bij een zwemclub. Ontzettend verfrissend om kinderen te leren en te inspireren en even met iets totaal anders bezig te zijn.”

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

“Ik lees ontzettend veel, speur interessante blogs en Instagram-accounts af, luister podcasts en ik houd goed in de gaten wat er op allerlei gebieden in de wereld speelt. Ook de natuur geeft mij altijd inspiratie. Als ik in stilte loop en om mij heen kijk en luister dan gaan de radertjes draaien en kom ik altijd weer op ideeën of oplossingen.”

Hoe zou jij het Hearst Create team in vier woorden omschrijven?

“Sprankelend, gedreven, geen blabla”

Wat was voor jou een hoogtepunt bij Hearst Create?

“Het winnen van de Content Marketing Awards in Cleveland in de categorie Best Magazine met Holland Herald én in de categorie New Print met KLM’s Holland Herald Junior. Een grote eer én beloning voor ons hele team dat altijd keihard voor de klant aan het werk is.”

Hoe gaat het thuiswerken je af?

“Goed! Ik mis de dagelijkse files niet. Ik zie mijn collega’s bijna elke dag via Teams en doe af en toe een bijpraatsessie met collega’s tijdens een wandeling in de natuur. De verbinding is er ook op meer afstand.”

Benieuwd naar onze award-winning cases? Lees hier meer.