Blog

Meet our team: client service director Erik-Jan

In deze rubriek stellen wij het team van Hearst Create aan je voor. Vandaag leer je Erik-Jan Sanders (47), onze Client Service Director, wat beter kennen. 

“Het opbouwen van een goed partnership blijft mensenwerk”

Erik-Jan is een echte contentmarketingexpert. In de afgelopen twintig jaar werkte hij bij diverse toonaangevende bureaus op grote accounts als Mercedes-Benz en Arcadis. Sinds juni 2019 is hij Client Service Director bij Hearst Create.

Wat heb je vóór Hearst Create gedaan?

“Ik heb vrachtwagens verkocht in West-Afrika, als marketingmanager bij een dierentuin gewerkt en ruim 20 jaar verschillende commerciële rollen vervuld bij twee andere communicatie- en contentmarketingbureaus. Hier werkte ik voor merken zoals Mercedes-Benz, E.ON Benelux, BCD Travel en Arcadis.”

Wat vind je het leukste aan je werk?

“Het kijkje in de keuken bij uiteenlopende opdrachtgevers en prospects en de continue inhoudelijke afwisseling in mijn functie.”

Wat is volgens jou hét geheim van een duurzame klantrelatie?

“De belangrijkste pijler van een duurzame klantrelatie is transparantie: open communiceren, luisteren naar elkaar en vanuit daar weer verder. De klant aan het woord laten, maar je eigen mening – en expertise – niet onder stoelen of banken steken. Daarnaast staan proactief meedenken, langetermijndoelen scherp houden en focus op de einddoelgroep centraal. Je moet jezelf volledig verdiepen in de klant en hun doelgroep. Bij Hearst Create doen we dit door echt als de klant te denken, waardoor we effectief en efficiënt samenwerken en van meerwaarde zijn voor het merk. Je wordt als team als het ware een verlengstuk van de organisatie en gaat een partnership aan. De relatie van Hearst Create met KLM is een goed voorbeeld van zo’n duurzaam partnership.”

Is jouw rol veranderd tussen vroeger en nu?

“Het opbouwen van een goed partnership blijft mensenwerk. Dat verandert niet. Wél moest ik vijf jaar geleden nog uitleggen wat contentmarketing is. De term heeft veel verschijningsvormen gekend – van sponsored media via custom publishing naar de huidige term contentmarketing. Nu doet vrijwel iedere organisatie íets met content.”

Wat is voor jou een hoogtepunt geweest bij Hearst Create?

“Het winnen van awards: de Content Marketing Award in Cleveland en de Digital Communication Award in Berlijn. De erkenning die we als team ontvangen voor ons werk van internationale vakgenoten blijft bijzonder.”

Hoe zou jij het Hearst Create team omschrijven?

“Als warme denkers & bouwers.”

Hoe gaat het thuiswerken je af?

“Voordat Covid-19 de wereld veranderde, werkte ik al vaak vanuit huis en was ik veel onderweg. Wat ik enorm mis, is het live contact met collega’s en de dagelijkse afwisseling van werken thuis, bij een klant en op kantoor. Daarentegen vind ik het geweldig om te ervaren dat je vanuit je eigen huis samen met collega’s en klanten hetzelfde resultaat kunt bereiken. Voor de toekomst zal de manier van samenwerken en het kantoorgebruik in veel branches en sectoren blijvend veranderen.”

Wat doe je het liefst in je vrije tijd?

“Met vier kleine kinderen heb ik mijn handen vol, haha.”

Benieuwd naar onze award-winning cases? Neem snel een kijkje!