Blog

Meet our team: art director Karon

Een kijkje achter de schermen: om de 2 weken zetten wij een collega van Hearst Create in de spotlights. Vandaag onze art director Karon Lastdrager die onder andere voor KLM’s Holland Herald en Flying Dutchman werkt.  

Wat vind jij het leukste aan je werk?

“Naar de klant luisteren en met die informatie in de huid van een doelgroep kruipen om het mooiste én effectiefst mogelijke product te maken.”

Welke eigenschappen komen je in je werk goed van pas?

“Ik ben creatief én praktisch. Mijn studie aan de kunstacademie vond ik vrij vaag, maar nu ik als art director magazines voor onze klanten maak, valt alles op zijn plaats. Als je een magazine vormgeeft, wil je boodschappen zo helder en aantrekkelijk mogelijk vertellen aan je lezer. Alles in een magazine heeft een functie: van het bladritme, de balans tussen beeld en tekst, de typografie, de bekopping en de cover tot het kiezen van het papier en een mooie finish voor op de cover. Het is telkens weer een puzzel die je ontwerpt én legt.”

Wat heb je vóór Hearst Create gedaan? 

“Ik ben bij Eigen Huis & Interieur begonnen als designer. Daarna heb ik als art director bij Home & Garden gewerkt en ben ik senior vormgever bij Libelle geweest. Ik was in die tijd tevens art director van de Libelle Zomerweek; ontzettend leuk en leerzaam!”

Hoe ontspan je tussen alle deadlines door?

“Mijn ouders hadden vroeger een tennispark en je kunt mij nog steeds elke week vinden op de baan. Er is niets lekkerder dan een drukke week van je af te meppen. Tennis is daarnaast een hele sociale sport en als teamplayer geniet ik ook daar erg van.”

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

“Als creatief sta je onbewust de hele dag aan en vang je overal informatie op. Wat is er aan de hand in de wereld? Wat voor trends spelen er? Waar zijn mensen mee bezig? Wat voor designs worden er om je heen gebruikt? En wat voor typografie? Ik haal ook veel inspiratie van Instagram en Pinterest. Al dit soort informatie sla je onbewust op en vertaal je weer op je eigen manier in je creatieve processen.”

Hoe zou jij het Hearst Create team in drie woorden omschrijven?  

“Professioneel, perfectionistisch, enthousiast.”

Wat was voor jou een hoogtepunt bij Hearst Create? 

Het winnen van de Content Marketing Awards in Cleveland in de categorie Best New Print met KLM’s Holland Herald Junior. Holland Herald Junior is een van de weinige inflight magazines voor kinderen ter wereld. Het was echt te gek om zo’n speels en vrolijk magazine voor kids te kunnen ontwerpen!”

Hoe gaat het thuiswerken je af?  

“Hoewel ik mijn collega’s mis, let ik vooral op de voordelen die eraan zitten: geen reistijd, geen file, dus geen stress.”

Benieuwd naar onze award-winning cases? Neem snel een kijkje!