Blog

Haal meer uit jouw LinkedIn-bedrijfspagina met deze 10 eenvoudige stappen  

LinkedIn is een belangrijk social mediakanaal om jouw bedrijf of merk onder de aandacht te brengen. Zo kun je LinkedIn inzetten om potentiële klanten te bereiken of om meer brand awareness te creëren. Volg deze eenvoudige stappen en haal het beste uit jouw LinkedIn-bedrijfspagina. 

1. Kies een goede profielfoto

Op LinkedIn kun je een profielfoto en omslagfoto instellen. Het is belangrijk om dit te doen, want visuals zijn vaak het eerste waar we naar kijken. Gebruik het logo van je bedrijf als profielfoto. Dit zorgt voor herkenbaarheid van je merk. Voor een omslagfoto is het aan te raden om beeld te gebruiken dat weergeeft wat voor product of dienst jouw bedrijf biedt. Maak gebruik van een collage, zodat je meer kunt vertellen. Let wel op dat je de juiste formaten gebruikt. Het formaat voor een omslagfoto op LinkedIn is 1536 x 768 pixels.

2. Gebruik keywords voor SEO

Wanneer er LinkedIn-gebruikers op jouw bedrijfspagina komen, is het belangrijk dat ze direct begrijpen wat de activiteiten van het bedrijf zijn. Vul daarom de beschrijving en bedrijfsdetails, waaronder een websitelink, zo compleet mogelijk in en maak daarbij gebruik van keywords. Een LinkedIn-bedrijfspagina wordt namelijk geïndexeerd door Google. Wanneer je een bedrijf via Google opzoekt, zie je de eerste 156 tekens van de omschrijving zoals op LinkedIn ingevuld. Gebruik dus vooral keywords in dit gedeelte van de tekst.

3. Vraag medewerkers om posts te delen

Vraag aan je medewerkers of zij een actieve rol willen spelen op LinkedIn voor jouw bedrijfspagina. Als er een update wordt geplaatst en teamleden liken of delen dit bericht, dan vergroot het bereik van die ene post aanzienlijk. Bovendien kan die ene post ervoor zorgen dat het bedrijfsprofiel opvalt bij mensen die de pagina nog niet volgen. Dit kan dus ook leiden tot meer volgers. Daarnaast is het belangrijk dat medewerkers hun persoonlijke profiel linken met het bedrijfsprofiel. Dit kan heel simpel: vul bij ‘huidige werkervaring’ de naam van het bedrijf in. Zo valt de bedrijfspagina op in het netwerk van je medewerkers.

4. Zorg voor een balans in content

Het is belangrijk om diversiteit aan te brengen in content die je post. Wissel af in video’s, foto’s, blogs of probeer een interactieve post, zoals een poll. Afbeeldingen en video’s zorgen voor een hoge attentiewaarde. Met blogs kun je mensen juist inspireren en informeren. Bovendien is het een goede manier om LinkedIn-gebruikers naar jouw website te krijgen. Om in de behoeftes van zoveel mogelijk LinkedIn-gebruikers te voorzien, is een goede balans van content belangrijk.

5. Nodig connecties uit

Via LinkedIn kun je heel gemakkelijk connecties uit je eigen netwerk uitnodigen om de bedrijfspagina te liken. Je kunt zelf personen selecteren waarvan jij denkt dat zij het interessant vinden om te bedrijfspagina te volgen. En dat is belangrijk bij LinkedIn, want gebruikers vinden het vooral interessant om updates en informatie binnen hun eigen branche te vergaren. Dat verhoogt ook de betrokkenheid van jouw pagina.

6. Promoot de bedrijfspagina

Om meer volgers op je bedrijfspagina te krijgen, is het zaak om de pagina te promoten. Dit kun je bijvoorbeeld doen door volgbuttons te plaatsen op je website. Een andere manier is om in je e-mailhandtekening te linken naar de bedrijfspagina. Iedereen die een e-mail van jou ontvangt, wordt getriggerd om een kijkje te nemen op jouw LinkedIn-bedrijfspagina.

7. Tag bedrijven of personen

Tag bedrijven of personen in de updates die je plaatst. Zij krijgen dan uiteraard een melding dat ze getagd zijn. Als zij daardoor een like of reactie op jouw bericht achterlaten, vergroot dat het bereik van je post. Wanneer diegene dit doet, wordt jouw post namelijk ook zichtbaar op de tijdlijn van zijn of haar netwerk.

8. Gebruik hashtags

Maak gebruik van hashtags in je LinkedIn-updates. Dit zorgt ervoor dat jouw content beter vindbaar wordt. Wanneer mensen op een bepaalde hashtag zoeken, kan jouw bedrijfspagina naar voren komen in de zoekresultaten. Erg belangrijk dus!

9. Post frequent waardevolle content

LinkedIn is een platform waarop mensen op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging, maar ook hun kennis willen uitbreiden. Deel daarom content die waardevol is voor je volgers en doe dit frequent. Net als Facebook en Instagram maakt LinkedIn gebruik van een algoritme. Als je niet frequent post of jouw volgers vinden de posts niet interessant genoeg, kan LinkedIn beslissen om jouw updates niet meer te laten zien op de tijdlijn van je volgers.

10. Geef een kijkje achter de schermen

Door middel van een foto of video kun je een goede sfeerimpressie van jouw organisatie geven. Mensen vinden het leuk om te zien wat zich achter de schermen afspeelt en hoe de sfeer binnen een bedrijf is. Dit verbetert het contact met je publiek. Bovendien kunnen potentiële klanten zien hoe jullie werken, wat weer tot conversie kan leiden.

Wil jij op de hoogte blijven van interessante contentmarketing vraagstukken? Volg ons dan op LinkedIn