Blog

Deze 5 hartverwarmende initiatieven ontstonden tijdens COVID-19

We bevinden ons momenteel in een uitzonderlijke situatie. Het coronavirus treft ons allemaal. Toch ontstaan er in deze onzekere tijd ook veel bijzondere bedrijfsinitiatieven. Het is mooi om te zien dat bedrijven die zelf ook alle zeilen bij moeten zetten om door de crisis heen te komen tegelijkertijd maatschappelijke betrokkenheid tonen. Vijf inspirerende initiatieven ontstaan tijdens COVID-19.

Goodiebags van Rituals

Het coronavirus legt een enorm hoge werkdruk op onze zorgverleners. Om deze helden te bedanken, heeft Rituals 200.000(!) goodiebags samengesteld. Deze zijn in 80 verschillende Nederlandse ziekenhuizen bezorgd om het personeel in de watten te leggen. Een mooi gebaar.

Nike doneert schoenen

Vorig jaar lanceerde Nike al een schoen die speciaal ontworpen is voor mensen werkzaam in de zorg. De comfortabele pasvorm van de Nike Air Zoom Pulse zou de hele dag goede steun bieden. Nike doneert nu, in samenwerking met Good360, ruim 30.000 paar aan ziekenhuizen wereldwijd. Wauw! Hiermee bedankt Nike alle zorgverleners die keihard werken om het virus te bestrijden. En dat is nog niet alles: Nike en Good360 doneren ook andere producten, zoals sportsokken en kleding.

Veiligheidsbrillen

Het Amsterdamse brillenmerk Ace & Tate heeft ook een bijzondere bijdrage geleverd in de strijd tegen corona. Het bedrijf heeft namelijk een actie opgezet om veiligheidsbrillen te doneren aan Europese zorgverleners en vrijwilligers in de frontlinie. En het resultaat? Inmiddels zijn er al meer dan 15.000 veiligheidsbrillen gedoneerd, waarvan Ace & Tate de eerste 5000 zelf aanbood. Het werkt zo: via de website kunnen consumenten tegen een klein bedrag brillen doneren. Daarbovenop doneert Ace & Tate óók nog een extra veiligheidsbril bij iedere online aankoop.

Cosmo Cares

Onze Cosmopolitan-collega’s lanceerden Cosmo Cares: een online platform vol toffe video’s die jou helpen om goed voor jezelf te blijven zorgen. Denk aan: anti-stresstips, gezonde recepten, fijne adviezen en veel meer. Verder heeft Cosmo een winactie opgezet waarbij je de kans krijgt iemand met een vitaal beroep in het zonnetje te zetten. Met de Cosmopolitan Cares-box, boordevol fijne producten, kun je iemand verrassen en op een speciale manier bedanken.

View this post on Instagram

Speciaal voor de mensen die een vitaal beroep beoefenen en elke dag weer voor ons aan de ‘frontlinie’ staan te zwoegen om een ander te helpen, hebben we een Cosmopolitan Cares-box samengesteld. Wie verdient die volgens jullie? Nomineer diegene via de link in bio! #cosmopolitancares #cosmopolitancaresbox

A post shared by Cosmopolitan Nederland (@cosmopolitan_nl) on

Modehuizen produceren mondkapjes

Modehuizen Louis Vuitton, Chanel, Dior, Natan en Gucci zetten zich ook in om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze merken stellen hun ateliers beschikbaar voor de productie van gezichtsmaskers. Louis Vuitton hoopt meer dan honderdduizend gezichtsmaskers te produceren én te doneren aan zorgmedewerkers. Gucci heeft laten weten 1,1 miljoen chirurgische maskers te produceren voor zorgverleners in Italië. Een prachtig initiatief.

Contentmarketing: juist nú

Hoe en waarover communiceert jouw bedrijf in deze tijd? Heb je er al bij stilgestaan dat contentmarketing en story telling ook voor jouw organisatie juist nu belangrijker zijn dan ooit? Met content die in het hart raakt, bouw je een diepere relatie op met je audience. Ook als je audience op dit moment een ander bestedingspatroon heeft dan voorheen, kun je door nú een diepere connectie te creëren, op de langere termijn voor conversie zorgen.

Benieuwd hoe de specialisten van Hearst Create jou in deze uitdagende tijd kunnen helpen met je vraagstukken op het gebied van contentmarketing? We maken graag een afspraak met je voor een virtual coffee. Neem contact op met Erik-Jan Sanders (06 24 19 18 28) of met Lieneke van den Heuvel (06 45 21 00 71).