Blog

Hearst Create’s favoriete boeken over contentmarketing 

Wil jij alles weten over contentmarketing? Wij delen maandelijks een blog waarin we inspirationele TED Talks, podcasts, artikelen of boeken over contentmarketing uitlichten. Vandaag delen wij een aantal boeken waarvan je direct zin krijgt om zelf een toffe campagne op te zetten of ijzersterke content te maken.  

Seks, humor en het beloofde land – de 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame 

In dit boek worden 33 technieken genoemd waarop marketeers proberen in te spelen op jouw koopgedrag. Aan de hand van succesvolle reclamecampagnes staat wetenschappelijk uitgelegd hoe jouw gedrag beïnvloedbaar is op bewust en onbewust niveau. Een echte eyeopener die je waarschijnlijk op nieuwe, creatieve ideeën brengt. 

Content! Zuurstof voor je klanten 

Ook in dit boek komen veel voorbeelden en cases uit de praktijk aan bod. Het geeft antwoord op een aantal belangrijke vragen, zoals: op welke manier vergroot je de bekendheid van jouw bedrijf? Het biedt handvatten in het maken van een passende contentstrategie. Na het lezen van dit boek kan je daar echt niet meer omheen.  

Epic Content Marketing 

Dit boek is geschreven door Joe Pulizzi, de oprichter van het Content Marketing Institute. Op een vlotte manier vertelt hij hoe je een succesvolle contentmarketingstrategie neerzet. Met veel praktijkvoorbeelden laat Pulizzi zien wat het belang van contentmarketing is.  

Contagious 

De mening van een ander heeft een sterke invloed op ons eigen gedrag. Wanneer iemand in onze omgeving een specifiek product aanraadt, zijn we sneller geneigd om dat product ook eens te proberen. Mond-tot-mondreclame is dan ook de meest effectieve en goedkope manier van reclame voeren: het genereert meer dan twee keer zo veel verkoop op dan vanuit betaalde advertenties. Maar hoe zorg je er nou voor dat mensen over jouw product gaan praten? Contagious helpt je bij het vinden van het antwoord op die vraag. 

Everybody writes  

Of je jouw boodschap nu overbrengt via social media, een website of e-mail: voor alle typen online media zijn de juiste woorden nodig. En dat maakt ons eigenlijk allemaal schrijvers. Maar hoe zorg je ervoor dat je jouw verhaal met de juiste woorden vertelt? In Everybody writes duikt Ann Hayley in de wereld van online contentcreatie. Dit boek is een gids vol best practices, schrijftips, gemakkelijke taaltrucjes en nog veel meer. Erg handig! 

Maak ze gek! 

De titel van dit boek zegt eigenlijk al genoeg: hoe kan je jouw klanten online gek maken? Oftewel, hoe onderscheid jij jezelf met internetmarketing en trek je meer klanten online aan? Aartjan van Erkel is online copywriter en een van de bestverkopende business-auteurs van Nederland. Hij deelt in dit boek zijn geheime formule voor opvallende online marketing. Dit is niet voor niets het bestverkochte managementboek van 2016, dus zeker het lezen waard. 

Content rules 

Hoe draagt contentmarketing bij aan meer succes online? Dit boek helpt je bij het ontwikkelen van content waardoor jouw bedrijf of product op een boeiende manier onder de aandacht wordt gebracht. Content Rules behandelt een aantal cases en tips die duidelijk inzicht geven in de manier waarop je jouw klanten het beste aan jouw bedrijf of product kunt binden. 

Heb jij hulp nodig bij het ontwikkelen van een duidelijke contentmarketingstrategie? Of loop jij ergens vast in de uitvoering of optimalisatie? Wij helpen jou graag met een volgende stap in contentmarketing. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier