Een dosis inspiratie op het gebied van contentmarketing: dat kan iedereen in onze branche wel gebruiken. Juist nu. Daarom delen wij maandelijks onder meer interessante TED-talks, podcasts, blogs en boeken. Wij trappen af met podcasts. Welke zijn de moeite waard? Dit zijn onze favorieten!
Digital Marketing Podcast
Raak wekelijks geïnspireerd door deze informatieve én amuserende podcast. Expert-interviews gecombineerd met het laatste nieuws, technieken en strategieën rondom online marketing komen hierin aan bod. Maar ook onderwerpen als SEO, social advertising en user testing. De Digital Marketing Podcast wordt gepresenteerd door Daniel Rowles – hij is award-winning auteur, spreker en CEO van Target Internet. Dit doet hij samen met Ciaran Rogers, online marketing specialist en trainer.
CMOtalk
In deze maandelijkse podcast delen Chief Marketing Officers (CMO) hun kennis en visie op marketingcommunicatie in het digitale landschap. Klaas Weima interviewt in iedere aflevering een andere CMO en bespreekt actuele marketingthema’s met zijn gasten. De impact van storytelling, datagedreven marketing of klantbinding: het zijn allemaal onderwerpen die besproken worden in CMOtalk.
The Ecommerce Marketing Show
Het doel van deze podcast is duidelijk. Davy Gerhard, CMO van Privy, helpt jou om een expert te worden op het gebied van e-commerce marketing. In deze wekelijkse podcasts hoor je onder meer interviews met e-commerce marketing experts én handige marketing tips en tricks waar je direct iets aan hebt. Interessante onderwerpen die in deze podcast aan bod komen, zijn: succesvol adverteren, social media strategieën ontwikkelen en het verhogen van website conversies.
Klik proces
SEO, SEA, CRO: deze begrippen doen je waarschijnlijk denken aan internetmarketing. Dat is dan ook waar de podcast Klik proces over gaat. Waarom is A/B–testen belangrijk? Waarom krijg je niet het gewenste aantal views op jouw YouTube–video’s? Bart van der Meer, CEO van online marketingbureau Klik Proces, weet op sommige vragen al binnen drie minuten een duidelijk antwoord te geven. De ene aflevering duurt langer dan de ander – een fijne afwisseling dus.
This Old Marketing
Joe Pulizzi, de oprichter van Content Marketing Institute (CMI), brengt naast blogs en boeken óók een podcast uit. Samen met contentmarketingstrateeg Robert Rose deelt hij zijn inzichten in contentmarketing en media. In iedere uitzending geven zij ook een ‘This Old Marketing’–voorbeeld waar iedereen vandaag de dag iets van zou kunnen leren. Deze nuttige informatie gaat gepaard met een vleugje humor. Zo word jij op een leuke manier op de hoogte gesteld van de laatste contentmarketingtrends.
Over Klanten gesproken
Deze podcast richt zich op alle facetten van klantbeleving. Sidney Brouwer, spreker en specialist op het gebied van klantbeleving en klantgerichtheid, gaat met experts in gesprek over klantgerelateerde onderwerpen. Customer experience, customer journey mapping, human2human sales, marketing, leiderschap, medewerkersbeleving: allerlei onderwerpen die voorbijkomen.
What’s Next in Influencer Marketing
De naam zegt het al. Deze tweewekelijkse podcast behandelt de laatste trends op het gebied van influencer–marketing. In iedere aflevering schuift er een gast aan; dit is altijd iemand die werkzaam is in de branche óf een influencer zelf. Zo schoof Ginny Ramkisoen, oprichter van Vacaturevia.nl, aan om te praten over haar visie op influencermarketing én welke valkuilen het met zich meebrengt. Deze podcast bespreekt ook de jaarlijkse influencermarketing–trends.
Wil jij geïnspireerd blijven op het gebied van contentmarketing? Volg ons op LinkedIn om niets te missen!
Ook interessant: