Blog

Hearst Create wint 4 prijzen bij de prestigieuze Content Marketing Awards 
 

Bij de internationale Content Marketing Awards 2020 in Cleveland is Hearst Create maar liefst vier keer in de prijzen gevallen. KLM’s iconische inflight-magazine Holland Herald won dit jaar wederom in de categorie Best Overall Editorial – Print. Met Holland Herald Junior, een speciale uitgave voor kids, wonnen wij de award Best New Print Publication. Tevens behaalden wij nog twee finaleplekken met KLM en Dremel. Wij zijn supertrots! 

Over Content Marketing Awards

De prestigieuze Content Marketing Awards, waaraan bureaus over de hele wereld deelnemen, is eigendom van Content Marketing Institute. De Content Marketing Awards zijn in het leven geroepen om de beste marketingprojecten, bureaus en marketeers in de branche te erkennen en belonen – van strategie tot distributie en van design tot editorial.

Holland Herald Junior

Het trakteren van jonge reizigers op hun eigen inflight magazine stond hoog op de verlanglijst van KLM en de Holland Herald-redactie. De viering van het 100-jarig bestaan van KLM in 2019 bood de uitgelezen kans om deze wens in vervulling te laten gaan. Holland Herald Junior staat vol speelse en leerzame content over reizen, luchtvaart en duurzaamheid. Het magazine is gemaakt voor kinderen tussen de 8 en 14 jaar van alle nationaliteiten. Holland Herald Junior is een samenwerking tussen KLM, Hearst Create en de redactie van populair-wetenschappelijk magazine Quest Junior, dat – net als Hearst Create – onderdeel uitmaakt van Hearst Netherlands. Hearst Create is sinds 2014 verantwoordelijk voor de productie van Holland Herald. Het blad zit – sinds juli 2020 met covid-proof coating – in de seat pocket van elke reiziger en staat vol reisinspiratie, interviews, kunst, lifestyle én actuele informatie over KLM.

Holland Herald Junior wint Content Marketing Awards

Juryrapport

De jury was in de categorie Best Overall Editorial Print vol lof over het speciale oktober-nummer. Hearst Create creëerde dit voor KLM’s 100-jarig bestaan. In het juryrapport werd dit als volgt verwoord: ‘Wow. We were so impressed with the October 2019 issue. We can imagine airline customers taking this publication out of their seat-back and making their flight more enjoyable.’

Verder werd het magazine geprezen vanwege de ‘enjoyable features’ en ‘eye-catching design’. Ook in de categorie Hospitality/Travel Publication was de jury lovend. ‘The Holland Herald contains a lot of content that can appeal to anyone who picks up a copy. I typically read the in-flight magazines and found this one to be one of the nicest and best laid out of any I’ve seen. It would certainly give passengers plenty to read during a long flight. The creative direction is lovely. The copy is brief in all the departments, but the gorgeous imagery sets it off perfectly.’

Kroon op het werk

Holland Herald’s Content Director Alexandra de Jong is trots op het winnen van de awards. ‘Dat de kwaliteit en relevantie van ons werk in deze uitdagende tijd zo gewaardeerd wordt door de vakjury zien we als een enorme beloning voor ons team. Holland Herald Junior is een project waar het lef vanaf spat, want hoe uniek is het om kinderen aan boord hun eigen inflight magazine te geven!’

Vanuit KLM reageert Daphne Hoogenboom, Media Manager Global Marketing & Brand Identity, ook enthousiast: ‘Het is in deze moeilijke tijd heel fijn om de waardering te krijgen van de vakjury voor ons inflight magazine dat al jaren hoog gewaardeerd wordt door onze klanten. Dat ook Holland Herald Junior in de prijzen is gevallen, bevestigt dat we in ons jubileumjaar een uniek product voor onze junior passagiers hebben neergezet.’

Finaleplek met Dremel

In de categorie Best Content Marketing Video Series eindigde Hearst Create als finalist voor haar opdrachtgever Dremel, onderdeel van Bosch Power Tools. Onze Content Lead, Loes Evers, is erg trots op de finaleplek die Hearst Create met Dremel’s videoserie bereikt heeft. ‘Het is al een enorme beloning dat de videoseries die we met Dremel creëren gevonden én gewaardeerd worden door het publiek waarvoor we ze maken. Deze erkenning door een vakjury is daarbij de kers op de taart.’

Dremel werkt samen met Hearst Create om de contentmarketingaanpak van het merk naar een hoger niveau te tillen. Naast het ontwikkelen van een contentstrategie, die leidend is voor contentcreatie, heeft Hearst Create videoseries ontwikkeld vanuit de vier kernpersona’s die het merk hanteert. Door data en persona driven content te ontwikkelen, behaalt Dremel een optimale content-ROI. Estelle Fortunati, Content Marketeer bij Dremel, reageert enthousiast op de finaleplek. ‘De resultaten laten zien dat Dremel en Hearst Create de juiste content maken die aansluit op de behoeften van onze doelgroep en bijdraagt aan onze doelen. Super dat we deze erkenning krijgen middels een nominatie voor de prestigieuze en internationale Content Marketing Awards voor onze persona driven content.’

Heb je hulp nodig bij jouw content, marketing of communicatieplannen voor 2021? Wij helpen je graag verder om jouw content naar een hoger niveau te brengen. Neem vrijblijvend contact met ons op via ons contactformulier.